Группа в Фейсбук Группа ВКонтакте

Консультации

Киа Сид 2009...

Добрый день! Подскажите, пожалуйста, сколько будет стоить диагностика стеклоочистителя ветрового сте[...]

Киа Спектра 2007г....

Добрый день.Подскажите пожалуйста номер краски киа спектра vin XWKFB227370042683/[...]

Киа Рио 2004г. хэтчбек...

Можно узнать код краски? VIN: X4XDC243240004684[...]

Хентай акцент 2008 год...

Подскажите код цвета краски по vin X7MCF41GP8M167946[...]

Замена передних колодок KIA CE...

Здравствуйте. необходимо заменить передние колодки на киа сид ( машине 4 года. куплена в 2014 году).[...]

Хендай солярис 1.4 мехенника...

Сколько стоит заменить сальник первичного вала на мех. Кпп (коробка снята).[...]

Киа соренто 2013г...

Можно отключить ошибку активного капота[...]

Киа Рио 2016 года выпуска 1,6 ...

Добрый день! Краткое описание проблемы: В Польше сломался автомобиль, пропали обороты, больше 10-2[...]

Диагностика подвески бесплатноПрофилактика полного привода Киа Хендай

P1175 Throttle Actuator Control System — Stuck Closed

General Description
The ETSCM(Electronic Throttle System Control Module) is integrated with PCM(Powertrain Control Module). Therefore, Make sure that location of ETS Module is changed. The ETS(Electronic Throttle System) is the throttle body whose throttle angle is controlled by control module. It consists of ETS-motor, Accelerator Position Sensor(APS),Throttle Position Sensor(TPS) and Limp home valve. After calculating throttle valve target opening value from signals such as APS and other input values, the PCM controls ETS motor to meet the throttle valve target opening value. TPS is mounted on throttle body assembley and detects the opening angle of the throttle valve. The TPS is a variable resistor(potentiometer) whose characteristic is that the resistance changes according to throttle position angle. TPS 1 and TPS 2 signals are used to monitor PCM’s throttle valve target opening value’s activation. TPS1’s output signal is the main signal to calculate the target value for opening throttle valve and to decide whether TPS2 is normal or not. TPS2’s output signal is the sub signal to decide whether TPS1 is normal or not. And if TPS1’s signal is abnormal, TPS2’s output signal is used as the main signal.
DTC Description
DTC P1175 is set if the change of TPS in all area value is lower than the adaptive value in closed throttle area when initializing ETS.
DTC Detecting Condition
Item Detecting Condition Possible cause
DTC Strategy ● Valve Close Stuck #2 ● Open or short in TPS circuit
● Faulty TPS
● Faulty Throttle valve
● Faulty ETS motor
● Faulty ETS unit
● Communication between ETS unit and PCM
Enable Conditions ● Ignition switch OFF
Threshold value ● Vtps1< TPS output with close throttle + 0.025V
● I Change of Vtps per 10ms I < 0.025V
● Vtps1
Diagnosis Time ● Continuous
Vtps1 : TPS1’s output voltage, Vtps2: TPS2’s output voltage, Vtag: Target value for opening throttle valve Vaps1 : APS1’s output voltage, Vaps2: APS2’s output voltage
Specification
Test Condition TPS1(TPS ETS) TPS2(TPS EMS)
C.T(Throttle valve fully closed) 0.3~0.9V 4.5~5.0V
W.O.T(Throttle valve fully open) 4.5~5.0V 0.3~0.9V

 

Авто опросы:

Какой бензин вы заливаете в свою машину?

Загрузка ... Загрузка ...

обсуждение

Когда вы обычно меняете летнюю резину на зимнюю?

Посмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

обсуждение

Обсуждения

  • Загрузка...

Киа сервис, обслуживание и диагностика

Сервис Хендай, обслуживание и диагностика

Техническая документация Киа Хендай

Расшифровка кодов ошибок



Мы принимаем к оплате:

Мы принимаем к оплате Visa и Master Card

Диагностика подвески бесплатно


Обратная связь


Поиск по сайту

Hyundai Solaris 1 (RB) (6)



. Индекс цитирования Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru