Консультации

Стоимость замены аммортизаторо...

Подскажите сколько будет стоить замена передних аммортизаторов и замена шаровых на киа мохав[...]

Киа рио 2012.. 1.6...

Здравствуйте .. сколько стоит отрегулировать клапана . Киа рио 2012.. 1.6[...]

то-1 санта фе 2.4 бензин...

Сколько стоит то-1 (базовое) санта фе 2.4 бензин?[...]

Корпоративное обслуживание...

Добрый день! Подскажите, с кем можно обсудить вопросы корпоративного обслуживания АТС, Киа Сид Униве[...]

Ремонт подвески KIA Sportage I...

После диагностики при покупке авто с пробегом имею следующие рекомендации по подвеске KIA Sportage I[...]

стоимость замены внутреннего Ш...

Подскажите стоимость замены внутреннего шруса Kia Ceed 2008 (работа + запчасти). При разгоне от 75 [...]

Ошибка с1695 хендай ix35...

Подскажите пожалуйста проблема в блоке парктроников или же климат контроль???[...]

наличие...

Хотел бы уточнить наличие масла оригинал ATF Matic-j Red-1 ,фильтр,арт.462404С000 и прокладка поддон[...]

Обсуждения

  • Загрузка...

P1174 Throttle Actuator Control System — Stuck Closed

General Description
The ETSCM(Electronic Throttle System Control Module) is integrated with PCM(Powertrain Control Module). Therefore, Make sure that location of ETS Module is changed. The ETS(Electronic Throttle System) is the throttle body whose throttle angle is controlled by control module. It consists of ETS-motor, Accelerator Position Sensor(APS),Throttle Position Sensor(TPS) and Limp home valve. After calculating throttle valve target opening value from signals such as APS and other input values, the PCM controls ETS motor to meet the throttle valve target opening value. TPS is mounted on throttle body assembley and detects the opening angle of the throttle valve. The TPS is a variable resistor(potentiometer) whose characteristic is that the resistance changes according to throttle position angle. TPS 1 and TPS 2 signals are used to monitor PCM’s throttle valve target opening value’s activation. TPS1’s output signal is the main signal to calculate the target value for opening throttle valve and to decide whether TPS2 is normal or not. TPS2’s output signal is the sub signal to decide whether TPS1 is normal or not. And if TPS1’s signal is abnormal, TPS2’s output signal is used as the main signal.
DTC Description
DTC P1174 is set if the change of TPS in all area value is lower than the adaptive value in closed throttle area when initializing ETS.
DTC Detecting Condition
Item Detecting Condition Possible cause
DTC Strategy ● Valve Close Stuck#1 ● Open or short in TPS circuit
● Faulty TPS
● Faulty Throttle valve
● Faulty ETS motor
● Faulty ETS unit
● Communication between ETS unit and PCM
Enable Conditions ● Ignition Switch : OFF
Threshold value ● Vtps1 < TPS output with close throttle + 0.025V
● Step number during opening < 25 or >30 Directly after ignition switch ON
● When motor operates with 100% duty, Real TPS output < Target TPS output for 200ms
Diagnosis Time ● Continuous
※ Vtps 1: TPS1’s output voltage, Vtps2: TPS2’s output voltage, Vtag: Target value for opening throttle valve Vaps1 : APS1’s output voltage, Vaps2: APS2’s output voltage
Specification
Test Condition TPS1(TPS ETS) TPS2(TPS EMS)
C.T(Throttle valve fully closed) 0.3V~0.9V 4.5V~5.0V
W.O.T(Throttle valve fully open) 4.5V~5.0V 0.3V~0.9V

 

P1174 Throttle Actuator Control System - Stuck Closed

Авто опросы

Какой бензин вы заливаете в свою машину?

Загрузка ... Загрузка ...

Когда вы обычно меняете зимнюю резину на летнюю?

Посмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

Возможно вы это искали?

Киа сервис, обслуживание и диагностика

Сервис Хендай, обслуживание и диагностика






. Индекс цитирования Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru