Консультации

Киа соренто хм 2,4л бензин, ак...

Подскажите, протокол обмена со сканером elm 327[...]

Киа Сид 2013 1,6 автомат...

Подскажите пожалуйста код краски U5YHN812BEL057287[...]

КИА СОРЕНТО 2011 года...

Интересует стоимость работ по замене повторителей поворота на зеркалах. 89104090929[...]

Киа Рио 2008 год...

подскажите пожалуйста номер краски,в паспорте написано серебристый.и комплектацию. VIN:KNEDE22128634[...]

Киа Соренто 2012 2.4АТ полный ...

Подскажите цену на ТО 120 т. км плюс замена масла в АКПП Раздатке и заднем дифференциале[...]

Хендай сонатаEF ( Тагаз) механ...

Прогорела гофра, можно к вам приехать починить в субботу с утра. 8(985)1367826 Спасибо.[...]

Хендай Солярис 2013 1,6 МКПП V...

Подскажите цену на замену сцепления у официалов и его стоимость[...]

Киа рио 2, автомат 2009г...

Здравствуйте, подскажите стоимость замены передних тормозных колодок и стоимость самих колодок.[...]

Обсуждения

  • Загрузка...

P0266 Cylinder 2 Contribution/Balance

DTC Description
P0263 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
P0266 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
Item Detecting Condition Possible Cause
Threshold Value
Angular speed detected at CKPS varies rapidly when #2 cylinder injector operates.
MDP learning by knock sensor exceeds maximum value.
Injector open stuck
Injector close stuck
Injector circuit
Leakage of Low compression pressure or combustion pressure
Fail safe
Injector open stuck.
→ Engine stops.
Injector close stuck.

→ Idle RPM rises to 1000RPM.
→ Engine operates with 3 injectors.
→ Engine power generaton drops to 75% regardless of RPM.
→ Knock sensor signal is ignored.(MDP learning inhibited)
→ MDP learning inhibited.

Check lamp ON

 

Specification
Injector component resistance
0.1±0.04Ω(20°C)

Авто опросы

Какой бензин вы заливаете в свою машину?

Загрузка ... Загрузка ...

Как часто вы моете машину?

Посмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

Возможно вы это искали?

Киа сервис, обслуживание и диагностика

Сервис Хендай, обслуживание и диагностика



Мы принимаем к оплате:

Мы принимаем к оплате Visa и Master Card

Hyundai Solaris 1 (RB) (30)



. Индекс цитирования Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru