Консультации

стоимость замены ГРМ KIA Spect...

подскажите по стоимость ремонта + запчасти. 1 замена ГРМ +помпы+сальников верхних валов. 2 замена [...]

Комплекс работ Киа Сид 1,4 МТ ...

Добрый день! Сориентируйте пожалуйста по цене с ВАШИМИ з/ч по всем пунктам. Требуется провести ТО 12[...]

Стоимость замены передних стое...

Подскажите стоимость замены передних амортизаторов, передних рычагов и передних тормозных колодок на[...]

Стоимость замены аммортизаторо...

Подскажите сколько будет стоить замена передних аммортизаторов и замена шаровых на киа мохав[...]

Киа рио 2012.. 1.6...

Здравствуйте .. сколько стоит отрегулировать клапана . Киа рио 2012.. 1.6[...]

то-1 санта фе 2.4 бензин...

Сколько стоит то-1 (базовое) санта фе 2.4 бензин?[...]

Ремонт подвески KIA Sportage I...

После диагностики при покупке авто с пробегом имею следующие рекомендации по подвеске KIA Sportage I[...]

Обсуждения

  • Загрузка...

P0266 Cylinder 2 Contribution/Balance

DTC Description
P0263 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
P0266 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
Item Detecting Condition Possible Cause
Threshold Value
Angular speed detected at CKPS varies rapidly when #2 cylinder injector operates.
MDP learning by knock sensor exceeds maximum value.
Injector open stuck
Injector close stuck
Injector circuit
Leakage of Low compression pressure or combustion pressure
Fail safe
Injector open stuck.
→ Engine stops.
Injector close stuck.

→ Idle RPM rises to 1000RPM.
→ Engine operates with 3 injectors.
→ Engine power generaton drops to 75% regardless of RPM.
→ Knock sensor signal is ignored.(MDP learning inhibited)
→ MDP learning inhibited.

Check lamp ON

 

Specification
Injector component resistance
0.1±0.04Ω(20°C)

Авто опросы

Какой бензин вы заливаете в свою машину?

Загрузка ... Загрузка ...

Когда вы обычно меняете зимнюю резину на летнюю?

Посмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

Возможно вы это искали?

Киа сервис, обслуживание и диагностика

Сервис Хендай, обслуживание и диагностика






. Индекс цитирования Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru