Консультации

код краски и комплектация.Спас...

код краски и комплектация xwkjc525870002004: knejc525875731548.[...]

Чип тюнинг и ТО на Оптима...

Делаете ли вы чип тюнинг на киа оптима 2012 года и проставляете ли ТО В СЕРВИСНУЮ книжку?[...]

Стоимость замены прокладки ГБЦ...

ПОдскажите пожалуйста сколько будет стоить заменить прокладку ГБЦ,грм ,помпу,масло в двигатель и фил[...]

Ошибки Пиканто...

Добрый день подскажите выскочили ошибки,Р0300 (нарушен порядок зажигания цилиндра),Р0303(нарушен пор[...]

Замена комплект Сцепления, Вне...

Подскажите цену за замену Замена комплект Сцепления, Внешний шрус (левый правый), пыльники внутренни[...]

ремонт Ссанг енг...

Производите ли Вы ремонт автомобилей Ссанг енг?[...]

Автосигнализация Hyundai coupe...

Добрый день! Можно у вас поставить простую сигнализацию A.P.S. 3700. Машина у меня Hyundai coupe 200[...]

Обсуждения

  • Загрузка...

P0266 Cylinder 2 Contribution/Balance

DTC Description
P0263 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
P0266 is set when abnormal difference of crank shaft speed and excessive combustion impact occurs as comparing engine speed(cylinder balance) and knock sensor signal level detected at two successive injectors.
→ Too fast change of Crank shaft speed : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Knock sensor signal level is high : injector is considered as open stuck(The fuel quantity more than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
→ Too slow change of Crank shaft speed : injector is considered as close stuck(The fuel quantity less than calculted value at ECM is injected to combustion chamber.)
DTC Detecting Condition
Item Detecting Condition Possible Cause
Threshold Value
Angular speed detected at CKPS varies rapidly when #2 cylinder injector operates.
MDP learning by knock sensor exceeds maximum value.
Injector open stuck
Injector close stuck
Injector circuit
Leakage of Low compression pressure or combustion pressure
Fail safe
Injector open stuck.
→ Engine stops.
Injector close stuck.

→ Idle RPM rises to 1000RPM.
→ Engine operates with 3 injectors.
→ Engine power generaton drops to 75% regardless of RPM.
→ Knock sensor signal is ignored.(MDP learning inhibited)
→ MDP learning inhibited.

Check lamp ON

 

Specification
Injector component resistance
0.1±0.04Ω(20°C)

Авто опросы

Какой бензин вы заливаете в свою машину?

Загрузка ... Загрузка ...

Зимняя резина - какая лучше?

Посмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

Возможно вы это искали?

Киа сервис, обслуживание и диагностика

Сервис Хендай, обслуживание и диагностика






. Индекс цитирования Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru